POTROŠNIŠTVO : ODKRITO O PRODAJI IN PROMOCIJAH V TRGOVINAH S KOZMETIKO

21:57

Vsi, ki me poznate verjetno veste, da blog pišem zgolj iz lastnega veselja in je to zgolj in samo moj hobi. Ne bi si ga želela spremeniti v službo. Verjetno zato, ker imam rada prosto pot in odvezane roke, svoj stil pisanja in ker je to prostor, kjer lahko napišem čisto kar mi paše. Pohvalim ali skritiziram.

Že nekaj časa sem se pripravljala na to objavo, vendar mi nikakor ni šla in je nikakor nisem mogla prelit na papir. Objava je posledica službe v trgovini in dela na promocijah za različne znamke. 

Že prej želim povedati, da je to zgolj in samo moje OSEBNO mnenje in dobronameren nasvet, ki ga lahko kot potrošnik/potrošnica uporabiš. 


Stestirala sem že ogromno produktov. Po tem, ko sem bila kar nekaj krat "opečena" in zavedena s strani prodajalk in svetovalk pa tudi reklam, sem stvari vzela v svoje roke in se lotila raziskovanja. Nikoli, res nikoli me ni bilo "sram" prositi za vzorček. Ok, če govorimo o gelih za tuširanje ali pa kakšni cenejši zadevici je to super, ko pa gre za dražji nakup vedno rada stestiram. Tako imam navado vedno prositi za vzorček ali pa si v trgovino nesem manjšo posodico, da si vanjo prelijem nekaj izdelka. No, ponavadi za to prosim prodajalke. Še nikoli nisem naletela na slab odziv, kvečjemu na to, da imamo pri nas nekoliko pomešane pojme vzorčenja. Testerji, so namenjeni testiranju ali bolje rečeno pred nakupom. Žal jih pri nas večino trgovin uporablja kot darila za stranke. S tem ni seveda nič narobe, vse dokler ne naletiš na trgovine, ki vzorcev ne dajo, v kolikor ne kupiš kaj pri njih. Vendar, vendar.....stvari gredo na boljše tudi pri nas, z vzorci so vedno bolj radodarni in jih uporabljajo v pravi namen. Tukaj lahko pohvalim trgovino L'Occitane, ki so z vzorci precej radodarni in imajo na voljo kar nekaj izdelkov za testiranje.


Na kratko o delu v trgovini in promocijah

 Vse se začne tako, da se z delom zavežeš določeni znamki in jo promoviraš, če delaš v trgovini je tako na voljo nekaj več znamk. Kot promotor za določeno znamko si dolžen vedeti veliko o izdelkih, od grobe predstavitve pa do vseh podrobnih informacij. Nekaj o sestavinah in uporabi. Tvoj glavna naloga pa je pospeševanje prodaje. Tudi, če si še takšen oboževalec drugih znamk, ki te obkrožajo moraš to v času službe odklopiti in poskrbeti za svojo. Seveda se sliši zabavno, vendar ni vedno tako. Predvsem zato, ker je od tega odvisna tvoja plača.

Kaj pomeni delo promotorja? 

Promotor je nekakšen pospeševalec prodaje. Po domače povedano, truditi se moraš prodati čim več izdelkov znamke za katero delaš. Seveda je smisel promocije tudi predstavitev znamke za katero delaš širšemu trgu. Tukaj kot kupec lahko veliko pridobite- informacije o določeni znamki in izdelkih, vzorce, izveste za prihajajoče novosti, primerjave z drugimi izdelki... Seveda je potrebno določene informacije vzeti z rezervo, strašno realno in kruto se sliši, pa vendar- promotor bo seveda hvalil lastno znamko, na vas je, da raziščete širši trg in ponudbo.

Kaj to pomeni za potrošnika?

Ko pridete v trgovino in si zaželite vlažilne kreme za obraz bo promotor zagotovo posegel po znamki, ki jo predstavlja. Predstavil vam bom izdelek znamke za katero dela in vam povedal prednosti.

Dobro je vedeti tudi, da imajo prodajalci oznake za določene izdelke. Kaj to pomeni? Pospeševanje prodaje določenega izdelka ali znamke. Navadno so za to potem nagrajeni, zato se tega na veliko poslužujejo in lahko se zgodi, da vam bodo tisti mesec ponudili nekaj, kar ni čisto po vašem okusu.

Pametni kupec pa bo naredil to...

Zagotovo ste se znašli v vlogi kupca, ko vam je nekdo na prefinjen način želel nekaj na vso silo "podturiti".... tudi, če si težko priznate je tako. Na ta račun slišim veliko kritik.
Predlagam za obratno taktiko.... promotorki se lepo zahvali in jo povprašaj po testerjih. Velika večina znamk, ki ima promocije ima na voljo tudi pomocijski material za vzorčenje. Super bi bilo, če prosiš za nekaj testerjev in tako doma stestiraš.


Še nekaj o vzorčenju in testerjih...


Tudi sama se jih poslužujem, sploh pri dražjih izdelkih. Ne boj se vprašati prodajalke ali promotorke. Na takšen način lahko vidiš ali ti določen izdelek ustreza in ga nato lahko kupiš v večji embalaži.

Namen te objave je bil opozoriti in delno razsvetliti kupce. Predvsem zato, ker veliko krat slišim kako se jezijo, da so jim v trgovini dali nekaj, kar jim ne ustreza. Za to nekaj navadno veliko plačaš. In predvsem zato, ker se mi zadnje čase dogaja, da v trgovini ne dobim usposobljenih prodajalk, ki bi mi znale svetovati primerno nego za kožo ali pri izbiri pudra.
Namen te objave ni kritiziranje, je dobronamerno opozorilo iz katerega bom zelo vesela, če se razvije debata pri kateri boste z mano in bralci delili svoje mnenje...

Za konec pa....zanima me, kakšne izkušnje imate s prodajalci in promotorji? Se vam zdi, da so pri nas dovolj usposobljeni? 

You Might Also Like

8 komentarji

  1. Zanimiva objava. Res je, stranke se preveč zanasajo na mnenje promotorjev ali farmacevtov (tudi ti so postali promotorji), zato je naloga nas blogerjev še bolj pomembna, da podajamo iskreno mnenje. Naloga kupcev, ki želijo biti zadovoljni pa, da ne kupujejo brezglavo, ampak zaupajo preverjenim medijem, blogom in znamkam. V poplavi informacij in reklam se je težko znajti ... Me pa zanima, ali so na vašem koncu še 'žive' manjše drogerijice, tu v Ljubljani jih skoraj ni več.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na žalost je to začaran krog, sicer mnenja bloggerjev- nekatere vzameš z rezervo, spet druge kot korektne a ni nujno, da bo izdelek ustrezal. Namen posta je bil izpostaviti pametno nakupovanje. Žal na našem koncu ni več malih drogerij, ena je še ostala, ni jih sploh bilo veliko no... Imam pa eno manjšo v Italiji, čisto druga "politika" kot pri nas....veliko bolj informirane, strokovne, ustrežljive in nikoli ne skoparijo z izdelki/testerji.

      Izbriši
  2. Super objava, kar me ne preseneča - ker me vedno navdušuješ z objavami :)

    Lepo napisano, jaz sem sicer zelo odkrita in vedno povem, da sem iz tega "biznisa" in da ne rabim pomoči - ker sem tudi sama delala kot prodajalka kozmetike skoraj 2 leti kot študentka, točno vem kako in kaj se stvari streže.

    Čeprav imam rada L'Occitane, ampak so mi tam prodajalke velikokrat preveč osladne in vsiljive. Sploh ker sama vem, kako je to delati - vem kje je meja.

    Ne maram da ljudje stojijo zraven mene in vlečejo na ušesa kaj govorim prijateljici o izdelku in me potem popravljajo...

    Nikakor ne maram preveč "fejk" in vsiljive prijaznosti in mislim, da bodo morali to malce spremeniti :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Katja <3 Pa so vas tudi tako "terali" za prodajo in vse?

      Ma jaz imam v L'Occitanu v NG mir, se poznamo in so mi super. Drugod pa sem naletela tudi jaz na občutno preveč osladne prodajalke, delno je tudi to, da mi niso one krive, ampak sistem, ki je pač takšen.

      Izbriši
  3. V L'Occitanu resda podamo vzorčke ob nakupu, da se stranke malo pocrkljajo in sprobajo kaj novega, tako pa jih morda tudi spodbudimo za kakšen nov nakup. Ne vem kako je drugje, za Obalo pravijo, da nismo nič vsiljive (čeeeprav znotraj tega bi se dalo diskutirat). Vem pa da v Müllerjih zelo skoparijo s testerčki, čeprav jih imajo pod policami polne predale :D

    Se strinjam s tabo, vedno sprobat izdelek, preden ga kupiš, sploh če je dražji. Navsezadnje je to le tvoja koža in tvoj denar. Vem, da sem enkrat mamici nalašč rekla vzami vzorčke, ne kupuj takoj, in mi je bila še kako hvaležna, ker je bila polna flekcev naslednji dan.

    Pridna Kristinica, super objava! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, jaz imam pohvale tudi za Obalo, razen sedaj sem doživela z eno novo malo manj žiučni.....lazila je za mano, se nasmihala, vse komentirala- ne, ne ne, ne ne....samo tega mi ne delaj, ker izpade res grozno. Ne vem kakšna navodila imate, to odbija VSE.

      V Mullerju imam tudi jaz precej slabe izkušnje, je pa res, da je natur veliko bolj založen, kot npr parfumerija :D

      Izbriši
  4. Moje izkušnje s prodajalkami in promotorkami so večinoma negativne. Prodajalke so večinoma preslabo poučene o izdelkih, ki jih prodajajo. Kar po eni strani razumem. Če te ta tema ne zanima, ne veš vsega o tem in v trgovini je res ogromno izdelkov. Niti nisem prepričana, če navadne prodajalke imajo kakšna izobraževanja o izdelkih. Tukaj bi se vsekakor dalo narediti več.
    Večina promotork na katere sem naletela so bile preveč vsiljive. Ena celo do te mere, da se mi je nesramno obrnila, ko nisem želela kupiti maskare, ki mi jo je ponujala. Sem bila prav jezna. Saj razumem, da je plačana po prometu, ampak siliti te ne more. Obstajajo tudi lepši načini. Vsekakor se najdejo kakšne informativne, ki jih z veseljem poslušam. Ampak na koncu še vedno sama raziščem izdelek, ker pač ne verjamem tako hitro na besedo.
    Jaz bi tukaj tudi pohvalila L'Occitane. To je edina trgovina kjer res vedno dobim testerje in prodajalke so izredno prijazne in pomagajo.
    Prav tako se strinjam, da se naše trgovine absolutno premalo zavedajo pomena testerjev. Dejansko bi si lahko z njimi zelo povečali prodajo. Npr. korejske znamke delijo testerje kot bombone. In definitivno deluje, da si kupim kakšen izdelek na podlagi dobrega testerja. :)
    Mi je všeč, da si odprla to objavo, ker me zanimajo mnenja drugih :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem imela tudi sama precej negativne izkušnje s promotorkami, no večinoma samo negativne. Dobra plat mi je ta, da večinoma izvem nekaj informacij, slaba ta, da je pol infromacij napihnjenih, še ekstra slabša ta, da so zelo užaljene, če potem nekaj ne vzameš.
      Tudi jaz rečem, pohvale L'Occitanu, bi se morali tudi ostali zavedati, ker je pri nas definitivno eno veliko škrtarjenje z vsem.
      Če si bila kaj po italjanskih drogerijah, tam so ponavadi res radodarni, v Sephori recimo vedno dajo kaj, pa tudi če kupiš samo nekaj malega. Prav tako Limoni, imam enega precej blizu, ker živim tik ob meji...tam so ekstra radodarne, nazadnje, ko sem kupila darilo za prijateljico za 50 € so mi dali ene 10 vzorčkov kremic in 4 parfumčke.

      Izbriši

Pozdravljeni, lepo vabljeni h komentiranju, dodajanju predlogov, pohvali, kritiki.
Vsak komentar je dobrodošel.

Kristina

Popular Posts

Flickr Images